Financieel Vertrouwenspersoon

Sportclub Brummen heeft sinds kort een financieel vertrouwenspersoon. Steeds meer gezinnen hebben geldzorgen en vinden het lastig om de kosten voor het sporten te (blijven) betalen. Jessica Esselink kent de gang naar de gemeente en staat voor de (ouders/verzorgers van) leden klaar om te helpen toch lekker te voetballen bij Sportclub Brummen.

Jessica is aan de zijlijn van de voetbalvereniging een bekend gezicht. Haar zonen Ieke en Siem voetballen in de jeugd en haar man Tom is van jongs af aan lid van Sportclub Brummen en voetbalt bij het 45+-team. Met haar werk bij een gemeente in het sociaal domein (inkomensondersteuning) was het niet vreemd dat Sportclub Brummen bij haar terechtkwam.

Sportclub Brummen is aangesloten bij een initiatief van de KNVB ‘niemand buitenspel door geldzorgen’ en daar hoort ook een financieel vertrouwenspersoon bij.” Sportclub Brummen heeft niet meteen acute signalen dat leden het niet meer kunnen betalen, maar ziet ook dat de kosten voor levensonderhoud steeds hoger worden en dat er in de samenleving steeds meer armoede is. Op deze manier wil de vereniging meer bekendheid geven aan de regelingen die er zijn en ondersteuning bieden aan (toekomstige) leden.

Voor financiële zaken en/of advies over het niet kunnen betalen van de contributie of voetbalbenodigdheden kun je bij Jessica Esselink terecht.

Vertrouwenspersoon:
Jessica Esselink          E-mail: [email protected], 06 - 28 54 93 51