Onze basisopstelling

Bij Sportclub Brummen voetballen we “sportief en met plezier”. En net als in de samenleving heeft ook Sportclub Brummen te maken met normen en waarden. Hoe gaan we met elkaar om? Welke spelregels ‘hanteren’ we binnen en buiten het veld? Hoe zorgen we ervoor dat we in oplossingen blijven denken, ook al zijn we het niet met elkaar eens?

Toch blijven normen en waarden voor velen een wat ongrijpbaar fenomeen. Wat bedoelen we er nu precies mee?  En nog belangrijker: hoe vertaal je dat naar de dagelijkse voetbalpraktijk? Want daar gaat het toch allemaal om.

Hoewel het meeste voor zichzelf spreekt hebben we hiervoor de afspraken vastgelegd in de “basisopstelling van Sportclub Brummen”. Deze komen voort uit de kernwaarden waar Sportclub Brummen al jaren voor staat: Sportiviteit, Plezier, Respect en Sociaal.

Het is in feite een visuele ondersteuning zodat we allemaal weten hoe we dat handen en voeten kunnen geven. Zonder dat we er stukken tekst voor nodig hebben. Dit is waar wij als vereniging voor staan. Het is een vertaling van de normen en waarden die wij als vereniging belangrijk vinden en willen uitstralen. Waardoor we samen een veilige omgeving creëren en ieder lid de mogelijkheid geeft om te genieten van voetbalsport.

Een vereniging waar iedereen zich thuis kan voelen, ongeacht de voetbalcapaciteiten, afkomst en achtergrond. We bewaken de cultuur van saamhorigheid en waarden en normen in de omgang met elkaar samen en daarin nemen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid.

basisopstelling_sportclub_brummen.jpg